Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

ΜΕΤΕΩΡΟΝ


ΜΕΤΕΩΡΟΝ


Ερ. Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης σας που σας δόθηκε ώστε να χρησιμοποιήσετε αυτό το όνομα; Θα μπορούσατε να εκφράσετε τους εαυτούς σας ως μετέωρους ανθρώπους;


Θα μπορούσα να σας κάνω μια μεγάλη παρουσίαση του πως εμπνευστήκαμε το όνομα με την μεταφορική του έννοια. Όμως η πηγή της έμπνευσης προέκυψε από την καθαρά κυριολεκτική έννοια της λέξης. Σαν άνθρωποι δεσμευόμαστε από την βαρύτητα. Μόνο τον περασμένο αιώνα μπορέσαμε με την βοήθεια της τεχνολογίας να πετάξουμε. Το να είμαστε μετέωροι είναι τις περισσότερες φορές μια εντελώς στιγμιαία εμπειρία, όπως για παράδειγμα όταν βουτάμε από έναν βράχο στην θάλασσα η όταν πηδάμε με trampolino. Η εμπειρία του να είμαστε στον αέρα (χωρίς καμία υποστήριξη), να μην έχουμε καμία επαφή με στέρεα η υγρή ύλη είναι πάντα για μερικά δευτερόλεπτα το πολύ, θα μπορούσε να εξομοιωθεί με την σπάνια στιγμή που επικοινωνούμε με τον δημιουργικό μας εαυτό και μας έρχεται μια έμπνευση και από αυτήν την έμπνευση ξεκινά ένα τραγούδι, μια μουσική.

Επομένως ακριβώς επειδή δεν είμαστε μετέωροι άνθρωποι, κανένας μας δεν είναι, διαλέξαμε το όνομα αυτό, για να μας θυμίζει αυτές τις σπάνιες στιγμές που γινόμαστε μετέωροι και κατά κάποιο τρόπο να προσδώσουμε άξια σε όσες φορές ερχόμαστε σε επαφή με το μετέωρων της ύπαρξης μας.

Ερ Ποιες αλλαγές έχει υποστεί στο σχήμα, από το ξεκίνημα του και κατά πόσο τώρα έχει σταθεροποιηθεί;

Από πού να αρχίσουμε και που να τελειώσουμε. Έχουν γίνει πάμπολλες αλλαγές στο σχήμα και δεδομένου ότι ψάχνουμε για τραγουδιστή (η τραγουδίστρια) το σχήμα δεν μπορεί να θεωρηθεί σταθεροποιημένο.

Δεν θα ήθελα να σας κουράσω με λεπτομέρειες με την απάντηση μου σε αυτήν την ερώτηση. Ο κάθε μουσικός και εξωτερικός συνεργάτης (έχουμε και από αυτούς) άφησε κάτι στο συγκρότημα και γι’αυτό θεωρώ ότι το συγκρότημα έχει κάνει μια πλούσια και ποικίλη πορεία.

Ερ. Ποιες είναι οι κυκλοφορίες σας ως τώρα; Υπάρχει ανάλογη αποδοχή από το κοινό από αυτή που περιμένατε;

Έχουμε κυκλοφορήσει έναν δίσκο με 10 κομμάτια ο οποίος έχει διανεμηθεί από την εταιρεία Ατλαντίς. Ο δίσκος ονομάζεται ‘Πριν από το Πριν και Μετά από το Ύστερα’

Δυστυχώς από την μια μεριά η ρευστότητα στο σχήμα και από την άλλη η πολλή φτωχή υποστήριξη της εταιρείας έχουν επηρεάσει αρνητικά την επαφή του κοινού με το συγκρότημα με την έννοια ότι δεν έχουμε γίνει αρκετά γνωστοί όσο θα θέλαμε να είμαστε.

Ερ. Πως θα μπορούσατε να χαρακτηρίσετε το μουσικό σας στυλ;

Πιστεύετε ότι υπάρχουν πολυδιάστατα στοιχεία στην μουσική σας;

Είναι η κλασσική ερώτηση στην οποία τα μισά συγκροτήματα λένε ότι δεν έχουμε μουσικό στυλ, και τα αλλά μισά λένε ότι έχουν το δικό τους μουσικό στυλ.

Δεν έχουμε πρόθεση να ακολουθήσουμε. Εν ολίγοις το μουσικό μας στυλ είναι η Ψυχεδέλεια που έχει τις ρίζες της στην δεκαετία 65-75 και στις δυο μεριές του Ατλαντικού. Βέβαια κανένας άνθρωπος δεν ζει απομονωμένος τα τελευταία 30 χρόνια από τότε που έχει οριστεί το τέλος της εποχής της ψυχεδέλειας.

Υπάρχουν επιρροές από την μετά πανκ εποχή (Joy Division, The Cure), το ροκ του 80 & 90 ( U2, Rem), ενώ από την ελληνική σκηνή, υπάρχουν ‘Χατζηδακικα’ στοιχεία.

Θεωρούμε ότι δημιουργούμε μια πιο εμπλουτισμένη και εκσυγχρονισμένη έκδοση των ελληνικών ψυχεδελικών συγκροτημάτων της δεκαετίας του 70.

Ερ. Οι στίχοι σας ανταποκρίνονται σε διάφορες ψυχεδελικές φιλοσοφίες η και υπερβατικές εμπειρίες; Ποια η θεματική τους ενότητα; Ποια φιλοσοφία που εκπροσωπείτε;

Δεν χρειάζεται να έχεις μελετήσει την ψυχεδέλεια παρά πολύ για να συμπεράνεις ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη θεματική ενότητα. Δες έναν από τους πατριάρχες της Ψυχεδέλειας Syd Barrett, έχει γράψει τραγούδια για την αστρονομία και για ένα ποδήλατο.

Οι στίχοι μπορεί να προέρχονται από αυτόματη γραφή, από τον ρεαλισμό, τον σουρεαλισμό και οτιδήποτε πιαστεί στην αντένα του Μετέωρων, επεξεργαστεί και μετασχηματιστεί και βγει σαν ένα συγκροτημένο όραμα.

Το τελευταίο σκέλος της ερώτησης είναι ενδιαφέρον γιατί μας δίνει την ευκαιρία να αναφερθούμε στο πως βλέπουμε την θέση μας στην σύγχρονη μουσική σκηνή.

Θεωρούμε ότι αυτήν την στιγμή στα θέματα επικαιρότητας, στην μουσική , στην τέχνη, ο διάλογος η η αντιπαράθεση αναλώνεται ανάμεσα σε δυο ‘στρατόπεδα’.

Από την μια ας το πούμε απλουστευτικά υπάρχει το ‘κατεστημένο’. Η pop μουσική, εγχώρια, λαϊκή και ξένη, τα ΜΜΕ, οι μεγάλες εφημερίδες, τα μεγάλα πολιτικά κόμματα, ο καπιταλισμός, οι επιχειρήσεις.

Το άλλο στρατόπεδο αποτελείται από αυτούς που εναντιώνονται στα παραπάνω, ένα ‘αντί κατεστημένο’ το οποίο όμως έχει καταντήσει να έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός κατεστημένου. Έχει τους δικούς του καλλιτέχνες, τα δικά του κόμματα, την δική του μουσική.

Εμείς θέλουμε να ξεφύγουμε από όλα αυτά και να προσφέρουμε μια μουσική πέρα από αυτήν την αντιπαράθεση, η οποία στην πρώτη δεκαετία της (του 60) μπορεί να ήταν όντως δημιουργική αλλά στην πέμπτη (21ς αιώνας ), έχει καταλήξει στείρα και ξύλινη.

Ποια θα είναι η μουσική όταν η ανθρωπότητα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της αποτελεσματικά; Ποια θα είναι η θεματολογία των τραγουδιών για μια εποχή που ο άνθρωπος θα μπορέσει να ξεκολλήσει από την Γη;

Αυτό ψάχνουμε.

Ερ. Ποιοι οι μελλοντικοί σας στόχοι; Ποιες οι επιτεύξεις σας και ποια η στρατηγική πραγματοποίησης των στόχων σας;

Υπάρχει συγκρότημα του οποίου οι μελλοντικοί στόχοι είναι να μην κάνει δίσκους και συναυλίες και μετά ακόμα περισσότερους δίσκους;

Πιο άμεσος στόχος ο δεύτερος δίσκος καθώς και η εύρεση φωνής.

Μετά σκεφτόμαστε να στήσουμε μια ιστοσελίδα στο Διαδικτυο και να μπορέσουμε να προσφέρουμε την μουσική μας και από εκεί.

Ερ. Ποιος ο ρόλος των δισκογραφικών εταιρειών και ποιες οι πρωτοβουλίες που παίρνονται για την προώθηση των σχημάτων και την συνεργασία που μπορούν να προσφέρουν;

Η εποχή του Internet, του iPod, του iTunes, προκάλεσε έκπληξη ακόμα και στις ίδιες τις εταιρείες.

Οι μεταβολές που έχουν υπάρξει στην μουσική βιομηχανία μόνο κατακλυσμικές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν.

Αυτή την στιγμή οι δισκογραφικές εταιρείες προσπαθούν να προσαρμοστούν και γι’αυτό παρατηρούμε καμία φορά χαοτικές συμπεριφορές.

Υπάρχουν δισκογραφικές εταιρείες οι οποίες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τα συγκροτήματα και τους καλλιτέχνες ζητώντας χρήματα για να τους φτιάξουν δίσκο. Δηλαδή η αγορά της εταιρείας δεν είναι μόνο το κοινό και τα δισκοπωλεία είναι και τα συγκροτήματα τα ίδια. Προσπαθούν να βγάλουν λεφτά από το συγκρότημα πριν βγάλουν λεφτά για το συγκρότημα.

Από την άλλη πολλά νέα συγκροτήματα παρακάμπτουν το σύστημα των εταιρειών και στέλνουν την μουσική τους κατευθείαν στο κοινό. Τα μεγάλα ονόματα δεν έχουν τόσο ανάγκη της εταιρείες γιατί και αυτά έχουν τα μέσα να χειριστούν την μουσική τους επιχειρηματικά.

Το βασικό συμπέρασμα πάντως είναι ότι η εποχή της ‘Σταχτοπούτας’ όπως την ονομάζω έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Μιλάμε για την εποχή που κάποιος από μια εταιρεία θα αναλάμβανε ένα συγκρότημα και θα το προωθούσε στο ευρύ κοινό, θα το μεταμόρφωνε δηλαδή από άγνωστο σχήμα σε αστέρια.

Εάν σαν συγκρότημα δεν έχεις αποδείξει ότι μπορείς να πουλήσεις δίσκους, τραγούδια, και να γεμίσεις συναυλιακούς χώρους, η εταιρεία δεν θα σε αναλάβει ακόμα και αν παίζεις την καλύτερη μουσική. Και αν το κάνει, με τον ίδιο τρόπο θα εγκαταλείψει το συγκρότημα αν δεν πουλήσει αρκετά ο πρώτος δίσκος.

Πάνε οι εποχές που η Charisma, κρατούσε τους Genesis για τρεις δίσκους μέχρι να φτάσουν στο top ten της Αγγλίας.

Άρα για να ενδιαφερθεί πλέον μια εταιρεία για ένα συγκρότημα, το συγκρότημα θα πρέπει να πείσει ότι αποτελεί μια μικρή επιτυχημένη επιχείρηση. Η εταιρεία τότε θα μπορέσει να την κάνει μεγαλύτερη και γι’αυτό θα πρέπει και η ίδια να βγάλει ένα μεγάλο κέρδος.

Το μήνυμα για τα συγκροτήματα είναι ‘ βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει’ έτσι ώστε εκτός από την ωραία εμπειρία της μουσικής να υπάρξουν σαφή οικονομικά οφέλη.

Ερ. Ποια η γενικότερη άποψη σας για την ελληνική σκηνή; Τα διάφορα προβλήματα που μπορεί να υπάρξουν, πως θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν και να αντιμετωπιστούν;

Όπως αναφέραμε και στην απάντηση μας για την φιλοσοφία μας, και η ελληνική σκηνή έχει χωριστεί στα δυο στρατόπεδα του ‘κατεστημένου’ και ‘αντί-κατεστημένου κατεστημένου’.

Εμείς προσπαθούμε να είμαστε έξω από αυτές τις θέσεις που τις θεωρούμε πολύ περιοριστικές για την ελληνική μουσική σκηνή.

Δεν ξέρω αν βγαίνει κάτι τέτοιο από την μουσική μας αυτό θα το κρίνει το κοινό. Εμείς όμως εκεί στοχεύουμε.

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν κρίσιμα προβλήματα για την ελληνική σκηνή. Υπάρχουν τμήματα που είναι κερδοφόρα, ‘άλλα που είναι δημιουργικά, άλλα που είναι μίζερα, αλλά που είναι κακόγουστα. Υπάρχουν καλές και κακές εταιρείες, περισσότερο και λιγότερο επαγγελματικές

Η ωρίμανση του ελληνικού hip-hop, θεωρείται κάτι θετικό.

Θα θέλαμε να δούμε λίγο περισσότερο επαγγελματισμό και αυτάρκεια στα νέα συγκροτήματα, λιγότερη ψευτο-ιδεολογία και χαζο- εγωισμούς. Αλλά αυτά τα πράγματα δεν μπορείς να τα επιβάλεις η να βάλεις νόμους. Η θα έρθει μια νέα γενιά μουσικών και θα φέρει αυτές τις ποιότητες η όχι.

Ερ. Τι μπορεί να φαντάζει πρωτοποριακό για ένα σχήμα με τα σημερινά δεδομένα;

Η σύντομη απάντηση είναι μόνο ο συνδυασμός υπαρχόντων μουσικών ειδών μπορεί να αποτελέσει κάτι πρωτοποριακό στην εποχή μας. Στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης μουσικής έχουν ακουστεί σχεδόν τα πάντα (pop, ροκ, χορευτική, hip-hop, ανεξάρτητη κτλ) Δυο συγκροτήματα που πρόσφατα ,κατά την ταπεινή μας γνώμη, παρουσίασαν πολύ πρωτοποριακές δουλείες, οι Death in Vegas, & Gorrilaz, στην ουσία συνδύασαν με ευαίσθητο, έξυπνο και εφευρετικό τρόπο, υπάρχοντα μουσικά είδη από διάφορες εποχές.

Ερ. Ποια η συμβολή των fanzines;

Τα fanzines ‘ζούσαν’ πάντα στις παρυφές του μουσικού τύπου και βρίσκονται και αυτά αντιμέτωπα με την επανάσταση που συγκλονίζει και τις δισκογραφικές εταιρείες και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Γιατί να διαβάσω ένα fanzine, όταν μπορώ να πω στο ιντερνετ και να ενημερωθώ κατευθείαν από τον καλλιτέχνη; Γιατί ως καλλιτέχνης να απευθυνθώ στο fanzine ενώ μπορώ να μιλήσω κατευθείαν με το κοινό μου μέσω της ιστοσελίδας μου;

Παρόλα αυτά υπάρχει χώρος για τα fanzines γιατί πάντοτε ο κόσμος θέλει να ακούει κριτική, μια επιπλέον γνώμη, καθώς και να συνευρίσκεται με ομοϊδεάτες του έστω και εμμέσως μέσω του fanzine.

Βέβαια η παρουσία τους θα πρέπει να αλλάξει ριζικά. Το χαρτί είναι υλικό του περασμένου αιώνα. Ίσως και το όνομα θα πρέπει να αλλάξει, είστε έτοιμοι για τα fanblogs η τα webzines;

Ερ. Κάτι για το τέλος…. εκτός και αν είστε πάντοτε Μετέωροι;

Υπονοείς ότι εάν κάποιος είναι Μετέωρος δεν έχει τέλος; Το ελπίζουμε.



Ηλίας''Lone Wolf''

Δεν υπάρχουν σχόλια: